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July 2015 by Johanni Larjanko, Finland

Window to the world

I am looking out a window. I see my childhood. I see a lake.

It is summer in Finland, and I am sitting in the summer cottage my grandmother bought in the 1950ies. I am editing the next edition of Adult Education and Development. I read texts from all over the world. They tell stories about what it means to be a citizen on this planet. They are touching, personal, angry. They are calls for action, testimonials, everyday insights. They are engaged, constructive, analytical.

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June 2015 by Kata Fodor, Laos

Laotian Smile

Hi, I am Kata from Hungary. I came to Laos to work for DVV International in May for a three-month internship. It might not seem like a long time since I arrived, but I already feel I have covered a lot of ground and had the chance to gain a deeper insight into the significance and practicalities of adult education from different perspectives. Since DVV International works on all levels – macro, meso and micro – it provides a really unique opportunity to engage in both top-down and bottom-up activities, and develop a holistic understanding of the challenges and opportunities characterising adult education.

I had the opportunity, for instance, to travel to a beautiful district of Laos, called Luang Prabang to assist one of DVV’s expert trainers to conduct a training for teachers in a...

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Juni 2015 von Insea Kiderlen, Georgien

(Holt die) Kommunen an Bord!

Wenn sich in diesen Tagen im weit von der georgischen Hauptstadt entfernt gelegenen Ort Chokhatauri unter dem Eindruck der Überschwemmungen in Tiflis eine zentrale Anlaufstelle gebildet hat, an der Hilfsgüter für die Opfer der Flut gesammelt werden, dann hat das auch mit Hannover, dem georgischen Botschafter in Deutschland und mit der Vision des Lebenslangen Lernens zu tun.

Auf Initiative und unter Leitung von DVV International hat sich im Mai eine Gruppe von elf Georgiern – unter ihnen Direktoren von drei Erwachsenenbildungszentren und mehrere Leiter unterschiedlicher georgischer Kommunen – auf den Weg in die niedersächsische Landeshauptstadt gemacht...

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DVV International

Weltweit

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Neueste Beiträge

November 2018 by Samuel Asnake Wollie, Ethiopia

The keys to a peaceful and prosperous Africa

Africa is undergoing a process of change, as the continent aspires to be completely peaceful and prosperous by 2063. This may seem an overly ambitious goal, given the multifold challenges from both within and outside. In addition, there is an intense debate underway as to whether these social, economic and cultural changes are liabilities or assets in terms of real national and continental unity and sustainable development. The provocative question is how to transform a liability into an asset for nation building.

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Auch wenn der Prozess zögerlich und manchmal mit Rückschlägen verläuft: Mali dezentralisiert sich. Die Zuständigkeit für Grundbildung ist bereits formal an die Kommunen übergegangen. Immer noch gehen aber viele Kinder – vor allem Mädchen – nicht zur Schule, brechen vorzeitig ab und/oder verlassen die Schule mit völlig unzureichenden Kenntnissen. Auf dem Land haben 80 Prozent der Frauen und 60 Prozent der Männer über 15 nicht einmal Lesen und Schreiben gelernt. Auch fehlt der Zugang zu einer beruflichen Bildung, die über die informelle Wissensvermittlung, zum Beispiel im Kreise der Familie, hinausgeht. Der Zugang zu non-formalen Bildungsmöglichkeiten ist der einzige Weg, wichtige, ja zum Teil sogar überlebensnotwendige Kenntnisse und Fertigkeiten zu vermitteln. Dies muss dezentral und in...

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Interview with Vanna Peou, who is today the country director of DVV International in Cambodia, working at the intersection of adult education and development cooperation. Being born in a poor family in Cambodia during the civil war period made learning really difficult.

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Erwachsenenbildung liefert unter Einbindung einer starken Zivilgesellschaft enorm wichtige Beiträge und Lösungsansätze in vielen Entwicklungsfragen, insbesondere für benachteiligte Menschen in entlegeneren Gegenden. Die grundsätzliche Herausforderung besteht darin, diesen Zusammenhang evidenzbasiert aufzuarbeiten und zielgerichtet zu kommunizieren – weit über die Erwachsenenbildungsszene hinaus.

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Which adult education practices have proven to be successful in order to include young adults at risk of social exclusion and support them in the exercise of active participatory citizenship? This was one of the research questions that moved us – a pool of European researchers – in the field, keen on accessing and investigating existing education programmes in 19 countries across Europe.

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